Dagis

Detta ständiga tjat om att det INTE heter dagis utan FÖRSKOLA. Dagis sitter inprogramerat i mitt huvud och jag kan inte sluta säga det. Vad jag läst på andra bloggar så är det dagis som skrivs där med. Varför är det så viktigt för många att säga om och säga rätt?

Jag tycker förskolan låter så jäkla lamt. Dagis låter mer barnvänligt och klingar liksom lite bättre i barns mun. Varför ens ändra det från allra första början och snälla kan ingen ordpolis förklara varför det är sååå viktigt att säga rätt?

Vad säger ni, Förskolan eller Dagis?

Liten tanke nu på morgonkvisten bara! Stora monstret är alltså på DAGIS nu. Minimonster springer omkring med en sak i var hand, in och ut från sitt rum. Jag har intagit soffan och småtittar på Efter tio samtidigt som jag kikar runt på nätet. Så fort lillan sover ska jag slutföra CV och söka söka söka. Vid lunch kommer mamma och är barnvakt!

En annan rolig sak är att jag ska jobba extra på lördag. Jag har inte jobbat på 1ÅR och är spänd och förväntansfull, otippat att jag sitter och skriver det om mitt gamla jobb. Men känns faktiskt riktigt kul!!!



Nova tittar på barnprogram

Kommentarer

farmor

Jag tycker DAGIS låter bra , åtminstone säger vi så här uppe i Luleå . Kommer till Stockholm och Bro den 28 oktober . Ser fram mot att få träffa er alla då någon dag över helgen . Ska bli så roligt att träffa dig Michel och alla småbarnen. Kram till Er alla.

15:17:12 / 2011-10-06

Emilie

Jag säger också dagis, förskola låter som för de äldre barnen upp i 6 års åldern.

Kul du ska jobba lite, vad är det du ska jobba. Har ingen uppfattning om vad du gjort innan :)

09:11:01 / 2011-10-08 - http://grese.blogg.se/

I

Jag säger: "dagis", eftersom jag inte tycker att det klingar särskilt bra att tala om förSKOLA. För mig känns det fel att sätta ettåringar i skola. Dagis har vi väl för att någon ska ta hand om våra barn medan vi själva arbetar?

13:49:10 / 2011-10-10 - http://casalinga.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!