"jag är så mycket bättre än er stilen"

Jag förstår inte vad vissas problem är? Gång på gång läser man om hur folk hänger ut varandra eller skriver påståenden om någon annan (oftast utan att skriva vem inlägget gäller). Vissa mer än andra, varför hålla på att pika andra genom sin blogg? Varför låta bloggläsarna ta del av detta? Varför inte bara ta det med personen om man är bekanta? Är det så jäkla svårt..

Här i min blogg vill jag inte smutskasta någon. Jag skriver inte att den där bekanta som är ute lite mycket på krogen är en dålig mamma. Eller att hon som är kvar i ett dåligt förhållande borde gå för barnets skull. Eller mamman som bara har barnet varannan helg är sämre än den ensamstående som har heltid. Eller att den ensamstående skulle tänkt innan hon blev just det. För vi alla är mammor och oavsett hur våra livssituationer ser ut så älskar vi våra barn mest av allt. Vissa sköter det exemplariskt och andra inte, men kärleken är väl inte mindre för det? Det är inte min uppgift att få någon att känna sig sämre genom att läsa min blogg.

Man får tycka och tänka vad man vill, men håll det inom dig om det kan såra en annan människa.

Andra exempel:

Cevilstatus - "Hur kan man skaffa barn ensam?" VARFÖR göra en abort mot sin vilja?

Godsaker - "godsaker är för större barn" Godsaker är för dem som får äta det. Ingen åldersgräns.

Amning - "VAAA, hur kan hon välja att inte amma sitt barn?" Varför amma om man mår dåligt av det eller inte kan?

Rutiner - "den där mamman läggger sitt barn för sent" Alla barn måste inte sova klockan 19.00

Gravid - "Den där tjejen är gravid, hur ska hon klara av ett barn" - Man har 9 månader på sig, det kommer säkert gå jättebra.

Ekonomi: "Jag förstår inte hur man kan skaffa barn om man får lägstanivåpenning" - Allt handlar inte om pengar, klarar man inte av att ta abort har det inte så stor betydelse. Om man kunde hade man nog själv valt en högre inkomst.

För ung: "Du är för ung..snälla du förstör ditt liv, lev först" - Är det din uppgift att bestämma vad jag vill leva för liv?

För gammal: "Hur kan man välja att skaffa barn SÅ sent?" - Det kanske aldrig har känts så rätt som nu!

Kroppen efter förlossning: "Den där tjejen borde ta tag i sig själv" - Hon kanske redan är nöjd!

osv osv!


Kommentarer

Killmamman

bra skrivet. många har lätt att döma andra... jag upplever att det ofta är de personerna som själv har "mest att dölja" så att säga. det finns alltid en mening med allt, och det går ju aldrig att säga något om vad som är rätt väg i livet för en annan person.

10:36:39 / 2011-03-20 - http://killmamman.wordpress.com/

farmor

KLOKA ORD THERES !Kram.

14:47:37 / 2011-03-20

Petra - mamma till Kevin och Nathalie

Man får väl skriva vad fan man vill i sin blogg, precis som du skriver vad du vill i din, eller har jag fel?

Vill man prata av sig så varför inte skriva det i sin blogg? Nämna namn nej det tycker jag inte man ska göra men va fan om man inte nämner namn nää då spelar det väl ingen roll eller? Man har ju rätt att tycka och tänka exakt vad man själv vill!!!Och vill man skriva ett inlägg om andra javisst gör det, de som tar åt sig fine deras problem inte den som skriver!

17:59:42 / 2011-03-20 - http://petramkevin.blogspot.com

Theres

sv Petra: JA, man får skriva vad fan man vill i sin blogg men detta är vad jag tycker när man skriver "vad fan man vill i sin blogg". När det gäller pikar till andra. Men puss på dig ;)

19:36:49 / 2011-03-20 - http://mammalivet.blogg.se/

ems

go tess, kunde inte sagt det bättre själv!

17:23:26 / 2011-03-21 - http://emstheone.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!