update

Det har varit dåligt med bloggandet senaste dagarna. Men jag är/har varit en mycket tröt mamma, ibland har jag bara velat checka ut. I lördags blev det närakuten för Vincent, de konstanterade att han hade ett virus i kroppen som sedan satt sig på öronen.. Hej öroninflemation. De förklarade för mig att Vincent kunde bli lite annorlunda av medicinen, ja känslig som fan. Inga konstigheter alltså, det går över men är jobbigt de 10 dagar han äter antibiotikan. Huvudsaken är ju att min prins blir frisk igen. Som tur så är det på bättringsvägen och kanske till och med blir dagis på onsdag!

Idag blev det ett besök på astridlindgrens barnmottagning här i järfälla. Så himla skönt att det tar emot barn från 0 år här så vi slapp åka till solna och ks. Eftersom Nova fått feber ville jag kolla upp henne igen för att vara på den säkra sidan. Åter igen ingen medicin, förutom alvedon och koksaltlösning. Doktorn sa att febern dödar viruset och att hon förhoppningsvis är på bättringsvägen redan nu, hoppas hoppas. Hon är så liten och det gör ont i hjärtat på ett helt annats ätt när hon är sjuk. I natt var det väl 3-4 uppvak för min del lite skillnad från natten till igår då det var VARJE timme hela natten förutom klockan 04. Ska byta till sittdelen på Buggan och göra en liten sovplats där till henne. I natt sov hon i halft liggläge i syskonvagnen eftersom det frigör luftvägarna lite.

Tråkigt utan bilder här också, ska städa lite nu medans båda barnen sover (borde vila jag med) och hoppas då på att hitta minneskortet till kameran.

Förresten Snuttan blev 4 månader igår!

Kommentarer

Jasmin gravid vecka 41 med lilla Milo

TUSEN TACK FÖR DINA INLÄGG!!!!

Åh blev så glad. tack.



Jag är inskriven på danderyd, men som sagt vet inte om det kommer finnas plats, så sös är också mitt andra val. Vill absolut INTE föda på KS.



Blev din kompis igångsatt trots att det inte gått 2 veckor över tiden???



Du är så duktig som kämpar på. Med sjuka barn och allt!!!



kram!

14:07:17 / 2011-02-14 - http://jasminsnall.blogg.se/

Anonym

Varför vill du inte föda på ks?

16:27:32 / 2011-02-14

Jasmin gravid vecka 41 med lilla Milo

Har bara dåliga erfarenheter av KS, dels för att min bästa vän som dog i cancer blev behandlad där, så det väcker dåliga minnen, och även min pappa som dog i cancer behandlades där, får rysningar av KS så jag får ångest bara av tanken... Så där ska jag inte föda.



Det där med annansen förklara, för det fick jag NYSS tips om att jag skulle göra?!!!

17:04:02 / 2011-02-14 - http://jasminsnall.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!