Två små tänder

För några dagar sedan sprack två tänder igenom i Novas underkäke. Det var som att tiden kom i kapp och jag fick fråga mig själv om min lilla flicka verkligen blivit så stor redan? Är hon redan så stor att tandborse ska inskaffs, tydligen. Jag hänger inte med alls, om typ fem månader börjar hon på dagis.. sinnessjukt, JA!

Måste verkligen ta vara på nuet och bara njuuuta av stunden. Men för att uppdatera er lite och framför allt få det nerskrivet så tänkte jag skriva lite om Nova.

Nova skrattar och är glad för det mesta, hon är jättenyfiken på sin bror. Den bästa leken, den är med honom..hela hon lyser upp då. Hon kan vända sig men det är inget vi vet när hon lärt sig, eftersom hon större tiden av sitt liv avskytt att ligga ner (förutom när hon sover). Nova sitter gärna och innan hon kunde sitta själv var det i knät eller mot stöd som gällde. Senaste dagarna har hon även lärt sig från sittläge att ställa sig i krypställning och "jucka" lite fram och tillbaka. Hon är fokuserad då hon sitter och leker och använder oftast två leksaker och slår dem mot varandra.

Hon "pratar" mycket med Vincent och ger hon respons då han leker och pratar med henne. Hon sträcker ut armarna åt oss när hon vill bli buren eller tröstad. När någon pratar med henne då hon sitter i min famn ler hon och sedan vänder bort huvudet mot min axel och ser sådär blygt gullig ut.

När det gäller barnmat och välling får vi ha tålamod, hon har total vägrat ALLT utom tutten. Inte ens fruktpurè har funkat. Nu äntligen går några skedar spagetti & köttfärssås ned men inget annat. Behöver alla tips och råd jag kan få! Eftersom hon följer sin kurva sa de att det inte är någon fara och att det är tålamod som gäller. Nova är en riktig tuttis.

Hon ligger under medelkurvan men inte nere på den understa, medans vincent altid skapat sin egen över alla "normalkurvor". Nova väger 7kg och är 64 lång om jag minns rätt!



För oss är du världens finaste tjej!


Kommentarer

My

Vilken gullunge hon e =)

20:27:30 / 2011-05-04 - http://mys.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!