ögoninflammation

Världens underbaraste lilla kille har världens kladdigaste ögon. I fredags började det lite men märktes inte förens lördags kväll efter kalaset (min brorsdotter fyllde 1år) att det var ögoninflammation. Eftersom det oftast ger med sig efter ca 4 dagar så skulle vi vänta. Han är förvisso pigg men ser helt jäkla utslagen ut så jag hoppas att det går över snart. Stackaren kan inte öppna ögon då han vaknar mitt i natten eller på mornarna :(

Jag får springa lite på natten och badda då han skriker, eftersom han vägrar sova i våran säng. Han är liksom stora killen som vill sova själv i sitt rum. Det händer så himla mycket just nu...

1. Han snackar å snackar åå snackar. Sötungen sitter och lyssnar på rösten som ropar ut stationerna i bussen och tänker några sekunder och säger dem sen. Samma med pendeltåg men dom har han haft koll på ett tag och kan i rätt ordning (de 3 vi brukar åka). Han pratar i meningar och säger varje dag ord som jag inte visste att han kunde. Pratkvarnen No1 :D <3

2. Han är duktig och vill gå på pottan och vi övar på och några grr per dag kissar han eller bajsar på pottan eller i toaletten. Vi kör ett belöningssystem med klistermärken som han fick välja i leksaksaffären. Han valde såklart bilar (från cars) och toystory.

3. Idag lärde han sig cykla själv på cykeln han fick av sin mormor i 2 årspresent. En fin liten blå med stödhjul och fooort gick det. Imorgon har jag lovat att han ska få gå ut i parken och cykla eftersom han blev förkrossad av att gå in efter provturen utanför dörren. Tror att vi båda längtar :D

Nova händer det också grejer med, men mer om det imorgon.

/En stolt mamma <3


Kommentarer

Emilie

ahh vincent också, liam har också ögoninflammation, fick hämtat hem honom igår från dagis då de inte ville ha honom där =/

Visst ser de helt utmattade ut, ser ut som om de har feber. Liam är precis som vanligt han med ,men visst kliar det. usch hoppas det går över fort.

Jag fick höra av dagis fröken att det kan ta upp till 10 dagar, hennes son hade precis haft det. =(



Jag brukar säga att Liam är min lilla papegoja, han härmar alla och allt, till och med de svåraste meningarna ska han försöka sig på. hihi

07:53:05 / 2011-06-02 - http://grese.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!