Vad vore jag utan era andetag?

Vincent är dålig, han hostar och harklar sig och är jättehes. Tänkte gå över och köpa lite honung och göra någon varm len dryck till honom. Om det inte går åt det bättre så blir det vårdcentralen imorgon. Jag själv mår bra och Nova är bara lite täpt, fast det där går ju verkligen upp och ner för henne. Så idag blir vi bara hemma och myser ner oss i soffan framför någon film.

Utesluter dagis helt imorgon och får se hur det blir resten av veckan. Utöver att Vincent ser lite hängigare ut på ögonen och inte låter helt kry så är han pigg och härjar omkring som vanligt!

Igår var jag rätt känslig hela dagen igenom. Vincent följde med R ut och fiskade och grillade korv medans jag var hemma med Nova och plockade lite. Hittade då månadsbrevet från dagis och satte mig för att läsa igenom det. När det kom till punkten Födelsedagar, så hann verkligheten ikapp lite. Herregud min son går på dagis och fyller snart 2ÅR, snart är det honom dom sitter och sjunger för. Blev helt tårögd och kunde inte förstå vart sjutton tiden tog vägen, på gott och ont liksom. Hade velat bevara honom liten men jag blir också så lycklig för varje framsteg han gör i sin utveckling.

När jag sedan kollade på Walander igårkväll kunde jag inte hålla mig från gråt. Det handlade om en 6årig pojke som förvann från dagis och hittades sedan död. Man kan ju inte annat än tänka sig in i sitvationen och må dåligt. Tänk om Vincent eller Nova på något sätt skulle försvinna från mig??? Hemska hemska tanke. Tyckte att det var lite jobbigt att Vincent sov inne på sitt rum, för tänk ifall det skulle hänt något inatt. Efter att ha sett filmen fanns det ju i tankarna, så allt kändes typ möjligt. Att någon skulle ta sig in genom fönstret likväl en hostattack och kvävas, Sånt där som man verkligen inte vill ha i tankarna.

Vid halv två så vaknade Vincent och fick välling i soffan, där han också ville fortsätta sova. Det kändes bra då jag hade honom närmare och imorse vaknade han och kröp upp mellan oss i sängen. Trångt men samtdigt så skönt att få hålla om mitt barn och att natten var över!

Kommentarer

cassandra, mamma till josefin och lexus

Kn slänga in ett inlägg om de senare ikväll :D

Vilken underbar bligg du har :D

10:46:30 / 2011-02-07 - http://weareyoungparents.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!