Sista MVC-besöket idag?

Vill börja med att gratta Nicole som fyller 21år idag, GRATTIS vännen!

Både jag och Vincent sitter och äter makaroner klockan tio på morgonen. Jag erkänner, det var jag som fick något infall vilket Vincent verkar mycket glad över. Lillkillen var helt slut igårkväll och somnade i soffan framför idol. Eftersom han vägrade sova under dagen och vaknade sedan sin vila vid halv fem (Ska vakna runt 12.00). Så trodde jag att det var kört inför kvällen. Men icke sa nicke! Somnade till och med utan välling och vaknade klockan åtta imorse utan flaska under natten. Vi har kommit in i en period då han kan vakna och vilja ha välling mitt i natten. Det där verkar komma och gå lite som det vill. Så idag är han glad och utvilad!


Dagens planer är inte så mycket mer än att gå på (förhoppningsvis) vårat sista MVC-besök. Kan vara sista gången jag hör bebisens hjärtljud på den där maskinen. Det känns konstigt, det är ju så mysigt och spännande med alla dess rutinkontroller. Men kommer vara helt underbart med bebisen i famnen istället, det kommer ta ett tag att verkligen förstå. Fast man vet ju konstigt nog att man kommer sakna magen och det lilla livet i den. Hur tung och jobbig graviditet man än har haft, så kommer nog den där tomhetskänslan och saknaden. Alla dessa rörelser som man bara gick och väntade på! Någon som inte saknat just det i graviditeten efter födseln?


Men nu blire inga fler barn. Inte än på tio år i alla fall. Jag kommer ha mina två små guldklimpar och varje dag ska jag leva för dem! Älskade älskade små mirakel. 

 


Kommentarer

Nicole - mamma till C

Tack vännen! Puss på er & magen

21:32:49 / 2010-09-30 - http://nicoleb.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!