Ge min son dagisplats :(

Ännu en dålig natt, har jag inte vaknat på grund av magen så är det av Vincent. Klockan fyra i natt bestämde han sig för att lite välling skulle sitta fint. Han fick ingen innan han somnade så det hade jag väl räknat med. Han rör sig något otroligt och vaknar till och skriker ibland, för att sekunden efter somna om igen. Jag tror han har börjat drömma lite mardrömmar, stackars lillkillen. Just nu sover han gott och jag gick upp när R åkte till jobbet. Passade på att ta en skål mjölk med chokladpuffar nu när jag kunde äta det i lugn och ro. Om jag går och lägger mig igen vaknar lillprinsen säkert vid halv nio-nio, men kanske väcker honom tidigare. Sovmornar förstör ju hela våran rutin som vi börjat komma in i igen.


Igårkväll blev vi bjudna på middag hos Vincents farfar m. familj. R har åkt dit och dumpat av fisk som han fått, därav fisksoppa, bröd och aioli. Vincent, jag som är gravid och Desirè som ammar fick lax istället för aborre. Soppan gick hem hos en viss liten kille (oss andra också) fast det är inte så konstigt eftersom han älskar alla typer av såser, haha. Efter middagen lektes det massor och R's lillasyster (som fyller 6år snart) och Vincent triggande verkligen upp varandra. heltokiga energiknippar, de märkte knappt av att vi dukade fram fika på bordet. Utan de bara låg och sprattlade på golvet, snurrade runt och sprang omkring.


Måste åter igen ringa kommunen och försöka snabba på lite, VINCENT VILL VARA DAGISBARN! Min översociala unge behöver kompisar, han springer fram till varenda unge i parken och börjar leka. Mig själv skiter jag fullständigt i, det kommer bli jobbigt att vara hemma med två. MEN det är inget jag dör av, det blir vad jag gör det till! Det är för hans egna skull som jag vill ha plats NUNUNU!

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!