Lugnet före stormen?

Det ligger en tystnad över lägenheten, båda barnen sover som ni säkert förstår. Nova har sovit heeeela dagen, tror att hon kikat på mig bara för att typ säga "hej, jag lever" i någon minut då och då. Natten var fantastisk och mycket oväntad. Igår var det fullt hus här och Nova slog sitt rekord i att vara vaken. Framåt sextiden så slocknade hon och sov hela kvällen, vid tio tyckte jag att det var dags att vakna för henne (mer än att äta och somna om). Men mer än en halvtimme gick hon inte med på, därför trodde jag att natten skulle bli lite kämpig. Drog verkligen  ut på tiden och vid tolv fick jag ta tag i mig själv, någon timme ville jag ju iallafall sova. Förutom uppvak för amning under natten så var det Vincent som var min väckarklocka imorse. Klockan 07.40 vare dags att vakna som en mycket nöjd mamma. På med vakna med the voice och välkomna dagen.


Hade planerat att ta en långpromenad med grannen och hennes dotter, men vädret höll inte riktigt med. Efter mycket om och men (Vincent ville inte sova lunch) så kom vi iväg till Anna för att leka lite istället. Började bra men gick väl lite sisådär.. trötta barn är ingen bra kombo. Istället för att leka och samsas så skulle de rycka leksakerna ur varandras händer. Vincent gav sig aldrig så det var bara att ta han hem i säng! Men skönt att ha fått något gjort. Har suttit här hemma två-tre dagar nu, trots det har tiden gått så jäkla fort. Imorgon är våran lilla stjärna en hel vecka!


Ska ta och fylla i Novas Namnanmälan nu medan de sover båda två. Hörde att det gnyddes lite från sovrummet, kanske dags för lillhjärtat att vara lite vaken snart :)


Kommentarer

Emilie- Mamma till Liam

så skönt du kom iväg lite idag...det är döden att sitta inne för länge. =)

svar på din fråga i ett annat inlägg så vill jag gärna veta hur du gör för att komma i form igen...hoppas bara på att det inte är något jätte jobbigt så jag också kan komma i form efter nr. 2. =)

16:27:30 / 2010-10-19 - http://grese.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!