Smilebox, photoscape & Picasa 3

Det var någon som undrade vilka program jag använder när jag redigerar bilder och gör collage. Använder några olika ska visa några exempel!

(Klicka för större bild)
Till detta scrapbooking collage har jag använt smilebox. Sökte efter scrapbooking på nätet och fann programet. Rätt skoj och man kan göra ett helt album att bläddra i! Min header är också gjord i samma program.




När jag bara ska ändra färgkontrasterna på bilderna så använder jag oftast Photoscape. Finns massor av "filter" att välja mellan men favoriten är biograf! se nedan (biograf + ljusa upp).



Picasa 3 är lätt använt och man kan göra fina collage. Har använt det till mina headers tidigare. Tex. denna:






Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!