kärleken till vehveh och systemkameran


Nattningen gick snabbt och lillkillen sover sött, han kramar som vanligt om vehveh (Vovven) som jag köpte på ikea för ett par veckor sedan. Den är absoluta favoriten, han kan ropa efter vehveh när han är ledsen, till och med i sömnen har han ropat efter den. Har han inte sett vehveh på hela dagen och man tar fram den springer han  och kramar om den hårt och säger kärleksfullt "veeehveeeh..veeehveeeh". Det är kärlek till den där byrackarn alltså.

Jag kikar runt efter en systemkamera, eller jag kikar väl på en speciell kamera. När jag väl börjat leta så har jag blivit kräsen på vägen. De har ju helt ok erbjudanden på Nikon och Canon lite överallt just nu (ca 4000). Men de är så stora och klumpiga, jag vill kunna ha med mig min kamera överallt. Med en sådan blir det nog lätt att man inte "orkar" ta med den och låter den ligga hemma istället. Sedan skulle jag ju inte tacka nej till en mer kompakt modell som är både mindre och snyggare. Jag har svårt att släppa den pärlan som jag hittat, trist att de skrivit att objektiv ingick när det inte gjorde det. Den känns lite saftig nu.. men jag har kikat massor på youtube och blir bara mer och mer sugen. Okej, vi säger såhär...hittar jag en vit i sverige så är det GIVET!


Kommer nog älska den här som Vincent älskar vehveh <3


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!