GI-metoden

Ååh jag är så redo att börja köra min diet, det blir självklart GI-metoden. Det är det bästa jag kört tidigare och då har jag testat en del. Kommer ihåg att jag höll på som fan med olika metoder innan jag blev gravid med Vincent. Skulle promt ner från mina 60kilo till 55, vilket INTE är målet den här gången. När jag bestämde mig för att gå ner i vikt efter min graviditet med Vincent gick det så mycket snabbare än då jag hängde på gymmet och näst intill svälte mig själv. Allt pga underbara GI-metoden! Ni som hängt med kanske minns att jag gick ner 6kilo på endast 5 veckor (utan träning), MEN blev sedan gravid igen och fick avbryta.

Håller på att knepa och knåpa på en idèlista, när det gäller mat alltså. Tänkte dela med mig av det jag än så länge skrivit ned. Ni som funderat på att köra igång tidigare kanske får lite mattips och motivation.



Kycklingfilè m. keso & ruccolasallad

Kycklingfilè m. fetaoströra, stekt zuccini & paprika

Kycklingspett m. fetaostsallad

Grillat kyckling m. keso (Tips: Keso grillad paprika)

Fetaostbiffar m. champinjonsås och sallad

Tacofärs med stekta grönsaker och gräddfil

Fisk m. skagenröra & ruccolasallad

Omelett - Fetaost, brocoli & soltorkadtomat
-ost, skinka & zuccini

Grillas lax m.pepparrotskräm & sallad

Kassler med ananas och ostöverdrag

Tomat & mozarella sallad

Ägg & bacon

Avokadohalvor m. tonfiskröra alt. Skagenröra

Grillad hamburgare m extra mycket ost (utan bröd)

Brièfylld fläskfile m. stekta grönsaker

Grekisksallad




Kommentarer

Anonym

Tack för tipsen underbara du :)

22:26:43 / 2010-07-14 - http://mammajohannaa.blog.se

therese lundin

jag har hört att GI är jättebra om man klarar av det, jag själv gör verkligen inte det. Jag har försökt men jag älskar verkligen pasta osv. Jag körde viktvärktar metoden. Gick ner 17 kilo på 3 månader. Det innebär bara att skriva upp allt du äter så att du har koll på det och sen äta allting du har ätit förut men i mindre portioner och även kanske äta en kexchoklad om du väljer bort någonting annat. det funkade jättebra för mig. Men då gick jag även och vägde mig 1 gång i veckan hos en kille som jobbade på viktväktarna så det sporrade mig till att gå ner mer eftersom man vill komma dit och höra honom säga " DU HAR GÅTT NER ETT KILO FYFAN VA DU ÄR BRA" då går det så mycket bättre.

men lycka till med GI nu och hoppas det går bra!! Ser fram emot att se hur fint ditt andra barn blir med tanke på hur söt vincent är!!

ha det så bra!! :)

23:45:49 / 2010-07-14 - http://ttheresel.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!