16 månader ÄR en jobbig ålder

Herregud vad har hänt med våran son senaste veckan? Han skriker och vrålar, blir arg och otålig så fort han inte får som han vill. Att höra "Vänta" är nog det värsta han vet, allt ska ske NUNUNU. Ligger något i vägen på golvet för hans bil eller om knappen i ljudboken inte låter blir han tokig och vrålar. Argast blir han nog då jag stoppar honom från att riva ut hela skafferiet, då går hans värld under. Så fort jag tar tag i honom vare sig vi är inne eller ute bland folk skriker han "AaaajAaaaajAaaaj". Jag försöker att inte bry mig men det är tufft, det känns som att folk tror att jag gör illa mitt barn. Det är en jobbig fas just nu, jag säger inte att jag inte räknat med den men man hade ju helst hoppat detta. Jag hoppas att det går över snart, finns det någon som har tips, råd eller känner igen sig? Hur var ditt barn vid 16 månader?

Förresten så VÄGRADE han somna ikväll också. Han VÄGRADE välling bara för att visa att han inte ville sova. Trodde faktiskt aldrig någonsin att han skulle dissa den där vällingen som han ÄLSKAR.. förvirrad morsa..

Tillslut somnade det lilla monstret, så himla fin, barn som sover är så vackert. (SPECIELLT när de skrikit en hel dag..haha)


Kommentarer

Atousa

Jag känner igen mig ;) mirabelle började redan vid 14 månader, vääääärsta monstret haha

10:41:31 / 2010-07-25 - http://Metrobloggen.se/babyfashionhouse

Vildas mamma

Vilda brukar vägra nappen nu för att visa att hon inte vill sova. Jag försöker gång på gång med olika knep och till slut somnar hon. Men det blir rätt mycket bråk ibland, när hon är så övertrött och bara vill busa.



Tar man upp henne när det behövs skriker hon "GÅÅ GÅÅÅ GÅÅÅ!!!!" så högt hon kan och sparkar och slingrar sig så mycket som det går. Och säger man "Ja, du får vänta lite..." börjar hon gråta och skrika direkt. Så på det sättet är det väl. Det är ju nu de ska börja lära sig lite om hur världen faktiskt funkar. Och de måste få ha sina utbrott och få bli ledsna, men det är ju inte så skoj emellanåt.



Skönt att höra att någon har det likadant :)

15:21:53 / 2010-07-25



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!