Utkast: Aug. 17, 2010

Dagen igår blev ett fiasko, hann städa lite men det blev snabbt lika stökigt igen. Fick ena vagnen tvättad så det var väl en nödvändig sak. Båda mina besök blev inställda, så tråkigt när man ser fram emot något. Sen blir det att det blir en ensam och tråkig dag istället men noll motivation till något. När R kom hem började han tjata om att vi skulle ge oss ut i skogen för att plocka kantareller, de skulle tydligen ha kommit nu. Han envisades om att vi skulle åka även fast Vincent var tvungen att följa med. Jag är nog ingen friluftsmänniska, inte nu när jag är gravid i alla fall. Drog nog första sucken bara ett par steg in i skogen. Myggen var ju på direkt, Vincent ville inte gå åt rätt håll, och vart fan fanns svampen? Tillslut gav vi upp, inte en svamp så långt ögat kunde se. Bara massor av blåbär, fast lite för små för att plocka med sig hem. Men det var väl dom som höll Vincent humör uppe. Ja, vi gav upp ja..

Vilket håll kom vi ifrån?
Vart ifrån hör vi vägen?
Hör vi vägen?
Det var nog ditåt!
Nej, det var nog åt det hållet!
Här har vi inte gått!?

Började känna panik men efter tio minuter var vi i bilen igen.. som tur var. Ne inga mer skogspromenader för min del. R vill få med mig ut och fiska imorgon kväll men jag är lite skeptisk..




Update: detta skrevs imorse men förvann.


Under dagen har min mamma varit här och hjälp till i tvättstugan, så himla skönt att ha fått det gjort. 6 fulla maskiner och kanske tar den sista i spontanis redan ikväll. Blev några snabba bilder på magen innan mamma var tvungen att åka hem. Bättre bilder kommer om några dagar!


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!