2 månader kvar + ingen hormonrand

Glömde notera att det nu är mindre än två månader kvar till BF den 9 Oktober. Ska försöka fixa tillbaka "babytickern" som fanns här på sidan. Då kan man lätt hålla koll på hur många dagar det är kvar för oss. Bebis håller på och knölar för det mesta, upp mot revbenen är populärt. Sparkarna blir allt färre men istället känner man ett knä, fot, armbåge eller hand som glider tvärs över magen. Börjar undra mer och mer hur knodden kommer se ut, lik Vincent eller inte? Flicka eller pojke?

Märkte för några dagar sedan att jag inte har en hormonrand den här gången. Med Vincent var den väldigt skarp och gick längst magen. Tycker det är lite konstigt att den inte uppstått, kanske kan det vara så att hormonerna som flödar är något annorlunda denna gång? Googlade och läste att en hormonrand oftast uppstår då man väntar en pojke. Men man ska inte tro på alla gravidmyter som finns, finns ju hur jäkla mycket som helst. Vad vi får återstår helt enkelt att se, men jag tror fortfarande starkt att det är en lillebror!

Nu ska vi göra oss klara för en tripp till ikea, ska köpa lakarn och göra en liten "hemmafotostudio". Lär bli lite annat skit också som alltid.


Kommentarer

Atousa

JAA!! jag tänkte precis skriva att detta uppstår oftast om man väntar pojkar , vilket stämt på de flesta ..fast min kompis hade en sån och det var en flicka ..man ska inte tro på allt men oftast stämmer dom;)



jag har börjar tvivla nu på om det är en pojke, sedan jag såg din mage så tror jag på en flicka .. den är rätt flickig tycker jag nu :P

visst är den låg? och bred?

17:36:42 / 2010-08-10 - http://metrobloggen.se/babyfashionhouse

Vildas mamma

Hade också en hormonrand (som nästan precis försvunnit) och Vilda är ingen pojke :P



Har övervägt det en gång till med könet på ditt andra barn, och känslan kommer tillbaka hela tiden att det är en flicka. Visst är jag medial, men jag kan också ha fel :P Du tror ju att det är en pojke och mamman känner väl på sig? Eller?



Fina bilder, kameran verkar bra. Vet du hur man använder en sån eller har du den på auto? Jag minns ingenting från skolan om hur man använder sådana kameror... :(



Puss!

20:42:04 / 2010-08-10



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!