Fullspäckad dag!



Började dagen med att gå ännu ett bankärende, straxt där efter mötte jag upp allra bästa Becka och lilla fina Leah ♥ . Vi tog en fika på Waynes coffe medans barnen sov, när de vaknat tog vi en runda i centrum. Nova är så lycklig då hon får knalla omkring fritt. Hon ger liksom ifrån sig små (läs: stoooora) glädjetjut eller snarare vråååål och ler till varenda en som går förbi. Tänk att min tjej helt plötsligt blev så stor och medveten på något sätt. Bara grejen att hon älskar sina skor? Varje gång vi har varit ute och jag tar av henne skorna och ställer dem på sin plats. Ja, då går hon dit och hämtar dem igen gång på gång. Eller att hon svarar med ett litet "mmmmh" när man frågar något och att hon numera är bestämd och envis då hon inte får som hon vill. Är det verkligen sant att lilla spädis börjar bli stor? JAAA!

Åter till dagsaktiviteterna, efter en snabb och suktande runda gick vi hem hit igen. Passade på att laga en sen lunch (hamburgare utan bröd, haha) innan Vincent skulle hämtas på dagis. Sprang sedan iväg medan Becka fick ta hand om våra töser. Möttes av en glad men icke medgörlig grabb på dagis, för idag ville han inte gå hem. Inte ens när jag sa att hans älsklingstjejer väntade hemma. Inge "bråk" som tur var men envis som få. Möttes även av detta på informationstavlan:

Vincent berättar med glädje om hunden som hade ont i tassarna och hur tokigt det var att den åkte vagn :D

 

Straxt innan Becka skulle rulla hemåt så ringde Karin och frågade om jag ville joina till IKEA. Självfallet, jag säger väll aldrig nej till ett sådant erbjudande, i just  lööööve IKEA. Hur trevligt som helst att träffa Karin igen som tyvärr brukar bli med ett par månaders mellanrum. Nova gick omkring och gjorde sina glädjevråål och Vincent var väl lite mindre glad då han inte fick stanna och leka vid alla små utspridda leklatser. Väl hemma igen var det dags för sängen! Snacka om håll igång från morgon till kväll. Nu sitter jag här i min ensamhet och pillar på olika personliga brev till mitt CV, jag har skrivit två olika och har ett kvar till "butiksbiträde" hur i helskotta kan det vara det svåraste för mig att skriva när det är just det jag jobbat med i massor av år? Blir gaaaalen på mig själv. Måste nog hoppa på natttåget och ladda om för att inte bara skriva massa blaja!

 


fina fina ungarna vid ett lekstopp


Kommentarer

farmor

Så söta barn trots att dom står med ryggen till. Lilla Nova ser ut som en liten prinsessa, ska bli så roligt att träffa de små.



20:10:42 / 2011-10-11



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!