Frågor

Hur annorlunda var det att föda denna gången jämfört med första ? någon skillnad smärt mäsigt ?

Tycker att det skillde mycket mellan mina två förlossningar. Eftersom den senaste med Nova gick så himla snabbt känns det som att jag inte hann känna den där totala smärtan. Visst hade jag fruktansvärt ont men inte utdragen smärta. Sa till Becka i bilen på vägen in att jag inte ville tycka att värkarna gjorde ont eftersom jag visst vad som väntade mig. Men det blev inte mycket värre än så och krystvärkarna gick så snabbt! Till skillnad från med Vincent då min kropp var redo när jag kom in, men kunde inte föda eftersom han inte låg ända ner i bäckenbotten. Då tog det 6 timmar från att vi kom in på till BB (trots att jag var öppen 10cm). Värkarna började avta så jag fick värkstimulerande dropp och jag hade inte heller fått sova på 1½ dygn eftersom natten gick åt till värkarbete. Så förlossningen med Vincent var jobbigare och mer smärtsam än med Nova!

Har fått höra hela graviditeten att det minsann går både lättare och snabbare med andra barnet när man får tätt. Men jag har inte riktigt velat ta till mig det eftersom jag inte ville gå och ha falska förhoppningar. Jag är en sån som hellre tror det värsta och blir positivt överaskad, och det blev jag ju! :)


Har du redan börjat med GI-mat? Hur mycket gick du upp och vad väger du nu?

Har inte börjat med GI fullt ut, känner jag för att äta lite nyttigt kör jag på det. Men eftersom kroppen behöver kolhydrater och att jag förmodligen behöver det för att fungera så äter jag det med. Kommer äta mycket bulgur och andra fullkorns alternativ. Kommer också dra ner och ta mindre av det än i vanliga fall.

Jag gick upp 12kilo under graviditeten! Vägde 64 innan och gick upp till 76.. skulle tippa på att jag väger 70 nu kanske (Har ingen våg men vägde mig efter förlossningen 71,5 då) och min målvikt är 60kg!

Säger till när jag sätter igång!

Kommentarer

cassandra, mamma till josefin och gravid med lillebror

tack tack :)



gud vilken underbar dotter ni fått, två perfekta barn har ni nu :) Längtar verkligen ännu mer nu tills jag får träffa mitt andra barn :)



kram på dig!

19:36:29 / 2010-10-19 - http://weareyoungparents.blogg.se/

My

Spännande. Bästa gymmet är World Class i solna =) Kramis

20:44:45 / 2010-10-19

Emilie- Mamma till Liam

tack på svar, jag tar också in det värsta först och sen hoppas på att bli positivt överaskad. Med Liam tog det 3 timmar för mig totalt, jag öppnade mig från 6 cm när jag kom in till 10 cm på en halv timme, 3 krytvärkar sen var han ute. Jag önskade att någon kom in och sköt huvudet av mig och vill aldrig mer göra om det, jag tror inte på att det kommer gå lättare nästa gång. de säger ju som de sa till dig att det går fortare nästa gång och hur fort hade det då tänkt gå för mig ? Jag är rent sagt ut livrädd.

06:16:41 / 2010-10-20 - http://grese.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!