"Akta dig för folk som inte talar och för hundar som inte skäller"

Inte konstigt att man är trött efter dagens bravader, jag sitter här och håller på att avlida. Novisen sover och Vincent tittar på barnprogram. Sitter och letar lite middagstips, det är korv som gäller någon god och kryddig som ligger och väntar i kylen. Tänkte kanske ge mig på att göra någon typ av pastasås eller små pajer. Men jag oooorkar inte, varför inte bara steka på och ta gårdagens pasta från kylen ochhälla på lite ketchup och senap? snabbt och enkelt, men nej nej det duger tydligen inte för madam (Mig själv alltså).

Imorse efter att jag lämnat Vincent på dagis påbörjade jag den lååånga resan till Akalla, till fots alltså. Det tar ett bra tag men en perfekt promenadväg. Dels för att det är ett bra avstånd och dels för att man då hamnar hemma hos Jasmin där man får kaffe och kakor (var iof första gången, men nu vet du vad som förväntas av mig mohaha). Efter som vi båda gillar att snacka och munnen går i ett så fanns det ingen plats för pinsam tystnad vid första mötet. Puuh, kan ju bli så pinsamt om man träffar en torrboll. Känns lite underligt när man träffar någon första gången och det känns som någon man känt länge. Tack för idag!!!

Eftersom Vincent skulle hämtas 13.45 så tog vi bussen hem och fick hem lillprinsen efter mycket om och men. Efter att ha varit hemma från dagis (Envis ögoninflammation) i nästan fyra veckor så stor trivdes han där. Såhär lät det när jag kom "staannnaaa dagis, Ja sova på dagis, inte hem... STANNNAAA DAGIIIIIS!"

Tillslut kom han med eftersom jag lovade att han skulle få komma tillbaka till dagis på tisdag, så bara hoppas att han inte blir dålig tills dess. Vi gick förbi konsum och köpte lite yogurt och bröd sen hem för mellis. Därefter lekte vi lite i Vincents rum och byggde tågbana och en liten sjö där båtarna fick åka. Nu har jag städat, för att ha det relativt lungt när barnen somnar ikväll. Känns som att jag hunnit med mycket idag, å då äre en bra dag!

Nä nu ska jag fixa ihop en pajdeg, Vincent vill ha det. Hans önskan är min lag ;o



Om man inte har något bättre för sig liksom



promenad


på bussen hem från Jasmin



i lekparken efter dagis



tågbana runt sjö



Skönt med städat!!!


Kommentarer

Jasmin 21 år och mamma till Milo

Kan inte annat än att hålla med, skönt att man inte har ångest efteråt (shit pratade jag för mkt) ahahha :D grymt ju!



Duktig du är gumman, sjukt duktig!!! Tänker på dig massor! När ska vi ses igen? vi kan ju ta båten, du och jag? :D hahahah

21:10:04 / 2011-06-17 - http://jasminsnall.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!