Ensam mamma söker

Barnen sover och jag väntar på att tvätten nere i tvättstugan ska torka och att Ensam mamma söker ska börja. Måste säga att det är ett av mina favorit program, lika så bonde söker fru. Antar att det är för att dating och kärleksprogram är både härliga och spännande att titta på.

MEN, jag kan inte riktigt förstå hur man kan utsätta sina barn för en så stor omväxling i vardagen. Det kanske bara är jag, men jag tycker INTE att det skulle vara lämpligt (om jag var ensamstående) att ha fem karlar boende hemma. Att alla de ska sättas på prov hur de är som partner och "bonuspappa", och barnen ska blandas in i det hela. Ett barn ska ha det stabilt och tryggt runt sig. Om jag skulle separera skulle jag försöka vara noga med att inte blanda in "viktiga" personer i onödan. Om jag skulle ta med barnen så är det bara mammas "kompis" som vilken annan som helst. Tills den dagen då jag vet att det skulle vara någon att verkligen satsa på. Innan dess ömhet och närhet vid barnlediga tillfällen!

Missförstå mig rätt. Ungarna i programmen har säkert jättekul, men de bygger också upp en relation till personer de aldrig mer kommer träffa.



Kommentarer

My

Håller med dig!!

21:36:19 / 2011-10-24 - http://mys.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!