Ibland önskar jag att mjölken försvann

Just i denna stund sitter Sara inne med Nova i sovrummet och försöker få i henne välling. Eftersom jag luktar mjölk tog Sara på sig det ikväll, vilken klippa

Hon totalvägrar ju detta och tuttbehovet mitt i natten bara ökar. Även fast jag får somna om efter så känner jag mig trött pga alla uppvak. Både jag och Novis behöver en god sömn. Jag måste typ sluta amma för att hon tillslut ska få i sig välling/gröt. Att ge henne tutte då och då och kämpa med vällingen är bara slöseri med tid och energi. Klart hon väljer det hon älskar mest av allt och väljer bort vällingen när hon vet att mjölken kommer.. bara hon vägrar och står ut lite.

Detta känns tufft men på tiden. Ibland önskar jag att mjölken försvann och vi var TVUGNA att låta henne bli hungrig och tillslut ta flaskan av hunger. Men mammahjärtat gör ont och tutten åker fram ändå.

(Update: caaaatchiiiing, 100ml, alltid en början!)




Mammas tjej <3






Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!