Bara vara Tessan en kväll

Kanske kanske kanske så ska jag ut nästa helg. I skrivandes stund så vet jag typ att det aldrig kommer bli av. När jag blir förfrågad så kan jag vara jättepositiv till förslaget och verkligen bli sugen på att haka på. Men sen är det som att verkligheten kommer i kapp lite, ju närmare och mer "bestämt" det blir så kommer ångesten. Då känns det inte alls bra att unna mig en kväll med vännerna och bara vara "Tessan". Då är det som att jag inte vill något hellre än att sitta hemma med ungen hängandes i tutten, haha. Eller springa efter den lilla tokiga terroristen och plocka leksaker. Känner någon igen sig? Varför ska det vara så svårt?

Vi får se hur det blir, annars har jag planerat in en utgång då Nova blivit 6 månader. Vet inte varför, känns som att jag kommer vara mer redo när jag inte ammar. Men å andra sidan så kommer ångesten smyga sig på då med. Det har det gjort de gångerna jag var ute, när vi bara hade Vincent också.

Det handlar absolut inte om vad andra tycker eller om att vara en "så bra mamma som möjligt". För vad ni runt omkring tycker, skiter jag fullständigt i. Det finns alltid de morsor som sätter sig högre upp än andra och ska vara så perfekta utåt. Det handlar enbart om att jag kanske inte är fullt redo att vara ifrån Nova. Vi har blivit erbjudna att gå på bio en kväll bara jag och R (vilket skulle vara jättemysigt), vilket jag också tvekat på..så det har inte blivit av.




Jag & Nova efter karins tjejmiddag!


Kommentarer

Jasmin gravid vecka 38 med lilla Milo

Förstår att det där är såå svårt, själv har vi ju alltid en helg ledig varannan vecka, men det kommer ju det bli ändring på snart!

Vet att jag längtar tills man kan ha en "tjejkväll" ute med ett glas vin och dansa mig galen! MEN jag vet att det är ett tag kvar... Siktar också på 6 månaders tiden... mest för ammningen, men vet inte hur det blir.... får se.... Men vad vet jag... allt kanske blir kaos?? :D men jag håller tummarna för dig och när det känns rätt så är det rätt!

Men klart du är värd att gå ut!!!! :)

Du är verkligen ingen dålig mamma! DU ÄR DEN BÄSTA FÖR DINA UNDERBARA BARN!

17:32:58 / 2011-01-30 - http://jasminsnall.blogg.se/

Jenny Vildas mamma

Känner exakt igen mig, och min anledning är inte heller för att prestera inför andra eller för att verka så himla duktig. Sitter hellre hemma med Vilda än går ut och festar bara. Nu har du ju ännu mindre barn också. Du är verkligen en supermamma tycker jag. Stressa inte, ta det när du känner att det känns bra. Att göra något som magkänslan säger inte blir 100% bra brukar inte vara "det rätta" om det nu finns något rätt eller fel i den här situationen.



Bara du själv vet när du är redo att vara ifrån barnen lite :D



Puss!

23:43:39 / 2011-01-30

farmor

Ta det när Du känner för det, kommer iallafall inte bli något skoj om du tvekar och låter någon övertala Dig. Då har Du brännt ett tillfälle i onödan. Lycka till. PS. jag kommer ihåg klänningen och skorna som Du planerat att ha på Dig då Du går ut, passar dom nu? DS.

12:36:43 / 2011-01-31



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!