Smootie frukost

Vincent och hans pappa leker koja i våran säng och jag sitter i soffan med Nova. Har dragit i mig två glas smootie till frukost, blev färdiga portionspåsar men ska köpa storpack av fryst frukt/färsk frukt och göra egna. Tycker just frukosten är ganska svår att få ihop, blir ju rätt tråkigt med ägg i längden och mackor är ju så gottoch lätt. Så en "tips-lista" ska sättas på kylen. Annars missar jag bara frukosten för att jag inte kommer på vad jag vill äta och det är inge bra. Har ni några ideèr på frukost som inte innehåller mycket kolhydrater?

Detta är min tredje dag och jag känner mig redan slankare. Inte för att man ser resultat redan utan för att jag inte stoppat i mig onyttigheter. För så är det ju, äter man en chipspåse känner man sig ju inte i toptrim efter. Äter man hälsosamt känner man sig nyttig och nöjdare med sig själv.

Har inga speciella planer för dagen, vi pratade om att åka till simhallen eftersom R är ledig. Men vi hittar inga badkläder, vad fasiken gör man för skoj med barnen? Lite pulka och varmchoklad kanske? Fast det blåser ju satans mycket idag. Blir en sväng till centrum för mig och Novisen i alla fall, ska på tjejmiddag imorgon med klädkod:BLÅ, ska försöka hitta någon snygg blå tröja eller klänning :)

Kommentarer

Sanna - Gravid i v.32

Sv: Men gud vad snällt! Vad glad jag blir. Tack! :)



Jag tror jag kan alla dagar förutom just måndag här med. Men jag är inte helt säker. Skolan drar igång igen, men jag ska bara läsa en kurs på distans men vet inte riktigt när själva träffen för den är ännu. Måste höra med skolan imorgon. :)

10:26:42 / 2011-01-06 - http://saaanna.blogg.se/

ems

:( de tänkte vi också på! men hoppas de blir ett fint ärr hihi

11:21:35 / 2011-01-06 - http://emstheone.blogg.se/

My

Yoghurt med någon god musli, typ med nötter osv ? Är det nått kanske?

Kramis

11:53:15 / 2011-01-06 - http://mys.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!