Lite om Nova

Våran tjej börjar bli stor, bara på några dagar så är hon mer vaken och kommunicerar med oss mer. Roligaste och det som är närmst till skratt är om jag hoppas till eller säger aj då hon sparkar på mig. På andra plats måste vara att bita i tutten, låsa käken som en liten pitbull. Ja det är förbannat skoj, säger jag "aj, nej så får du inte göra" då ler snuttan med heeela annsiktet och det lyser bus om ögonen. Att bita lite lätt i de små fötterna eller prutta på magen hamnar också på listan.

Fötterna jagas ständigt sedan någon dag tillbaka. När hon fått tag i dem sysselsätter hon sig själv ett bra tag. gurglar och gör pruttljud med munnen hör också till favorit sysselsättningarna just nu. Nova kan vända sig från rygg till mage och tvärt om, men att ligga på mage är ingen favorit. Tots strejk på att träna nacken är hon väldigt stark och stabil.

Vet inte om jag berättat att Nova är två kilo lättare än vad Vincent var i samma ålder. Hon följer sin mittenkurva fint medan Vincent skapade sin egen kurva och följde den istället. Snart dags att ta fram kort och jämföra mina små beeebisar (ja, vincent är min bebis) med varandra.


Kommentarer

farmor

Hon är så söt den lilla Stjärnan, så där knubbig och god som man ska vara. Hennes ögon ser helt förtrollande ut.Kram

08:02:07 / 2011-02-09



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!