Svar på fråga

Anna:
Hej Therese! Kan du inte skriva vilka namn ni funderar på, både pojk- o flicknamn. Kram

Svar:
När det gäller namn så är vi väldigt osäkra och kommer inte riktigt överens. För ett tag sedan bestämde vi att jag väljer ut ett tjejnamn (Av de som han godkänt) och han väljer ut ett pojknamn bara jag tycker att det är OK. Nu är saken den att av mina tre favorit flicknamn är bara ett OK. Hade jag fått bestämma hade det blivit en NOVA Maria - Nova som tilltalsnamn. Eftersom min morfar är spansk och jag har det i blodet. Så tycker jag att det är väldigt fint att Nova betyder stjärna på just spanska. Till en början var det ett namn som var godkänt men inte längre så jag är rätt kluven (och ledsen). Elma är fortfarande ett av mina favoritnamn, det hänger kvar från när vi väntade Vincent. Men har aldrig varit ett alternativ för oss eftersom R inte gillar det alls. Vårat tredje namn är JULIA, som var en storfavorit innan jag fann Nova. Tycker fortfarande att det är ett jättefint namn men det känns så himla vanligt och svensson. Det känns inte så speciellt.

Pojknamn är så sjukt svårt! Vi har ett som jag går och känner lite på, men jag tycker att det låter lite väl hårt. Robban gillar det rätt skarpt. Därför överväger jag det lite, Så jag vill inte uttala mig om det än, så om det blir en pojke återstår det att se!


Kul att någon frågar något här inne, är rätt dött på den fronten. Ni läser varje dag, men undrar aldrig något?


Kommentarer

Nicole - mamma till C

:) Det kommer nog fram ett namn, jag håller tummarna för Nova om det är det du vill på tjejfronten.

Puss vännen

Ses snart!

10:37:32 / 2010-09-26 - http://nicoleb.blogg.se/

Emilie

men jäklar vad med svamp ni hittar...är det så gott om det ute i skogarna ? kanske man ska ge sig ut och leta. =)



Det är bara bra med oss här hemma, själv också ?

10:42:11 / 2010-09-26 - http://grese.blogg.se/

Vildas mamma

Ja det var helt galet med svamp ni har hemma, bjuder kanske lite? :P Gott med kantareller... går inte och varken plockar eller köper. Ingen aning om vart de skulle finnas...



Undrar massor av saker men glömmer fråga... eller orkar oftast inte kommentera.. helt för trött idag också men tänkte får ju höra av mig lite! Puss

14:15:30 / 2010-09-26



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!