Ångest

Har sovit så fruktansvärt dåligt i natt, vrida och vända, upp och kissa gång på gång, värmeattacker och tungt att andas. När det blir så här vill jag bara att bebis ska bestämma sig för att komma ut. Men samtidigt vill jag INTE att det redan ska vara dags. Det är inte rätt tidpunkt just nu, det är så mycket som ska hinnas med och jag börjar få panik. Ångesten lägger sig över mig och allt känns rätt pissigt. Klart jag längtar efter bebisen den är inte den som är problemet utan allt runt omkring. För tre veckor sedan bad jag försäkringskassan skicka blankett till mig så att jag skulle kunna ta ut föräldrapenning för våran tvåa. Då fick jag hem fel blankett och fick därefter ringa efter en ny, den har ännu inte kommit. Handläggar tiden är en månad, även fast de har alla uppgifter de behöver sedan tidigare. Jag har inte orkat jobba för att jag har så satans ont i ryggen så lönen jag får är minimal. Vi har liksom ett hem att betala för och mat som ska stå på bordet. Pengarna får jag ju, men när? det oroar mig eftersom de inte kommer lagom till räkningarna. Tur som fan är att kylskåpet hoppade igång igen efter att ha varit avstängt i ett dygn, annars hade det varit ca femtusen i utgift där med. Det är bara en del av allt, är så trött på att vi står och stampar på samma ställe och inte tar tag i renoveringen här hemma. Det är på gång, men blir det av? Känns just nu bara som att man är dömd för att misslyckas.


Kanske ska se till att göra något bra av dagen..

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!