trots, kärlek och extra kilon!

Go kväll och go natt! Vi har haft besök av Amanda hela dagen och hela kvällen har gått åt till att hindra Vincent från saker han inte får röra/göra. Hej hej trotsunge, dagisplatsen kom verkligen lägligt så han får leka av sig. idag var också första gången han var dum mot sin lillasyster och skulle slå både henne, mig och sig själv. Man får hela tiden vara på sin vakt även fast han är en så fin storebror i vanliga fall. Innan han skulle sova skulle det pussas massor på Nova han fick liksom inte nog, så där kom ju kärleken tillbaka. Ber jag om en puss är det alltid snuttan som får den först, sedan kan man pussa mamma. Hon är NR1, pappa är NR2 och Mamma NR3 om inte någon är på besök, haha. Eller jag är NR1 då jag inte är riktigt "tillgänglig" men när jag vill mysa och pussas då passar det inte ;p, antar att han ger igen då.

Köpte två superfina änglar igår som jag ska visa er, de står så himla fint i vårat fönster. Vincent fick maskeradkläder av sin mormor eftersom vi ska på halloween party på lördag. Jag själv unnade mig en liten tajt kjol på rean, när jag ska ha den vet jag inte. Kanske ska ha som mål att känna mig snygg i den.

Tycker att det snart är dags att ta det där klivet och köra viktminskning på allvar. Visst byter jag ut mot bättre alternativ redan nu. Men ingen större skada skedd om jag inte gör det (mamma kom ju med supergod kycklinggryta m. bandpasta igår). Okej, jag erkänner...idag kunde jag inte hålla fingrarna från jordnötsringarna R köpte, attans attans. Det är mindre okej! Men snart kör jag igång, ska bara komma iväg och köpa en våg..kanske imorgon. Dagen med stort D är den då jag väger in mig!

Så nu jag jag krypa ner i sängen efter massa skitsnack här om allt och inget. Puss och gonatt!


(Tack snälla ni som tipsat om dagisgrejor)

Kommentarer

Vildas mamma

Vill inte tränga mig på. Vill bara säga att jag har läst i en bra bok att den där syskonkärleken (att det äldre barnet nyps och slåss och så) är att de känner att de vill ha lite egen uppmärksamhet. Och att man istället för att bli arg ska förklara för barnet att man förstår att det är jobbigt för dem ibland med ett syskon och att man själv också kan tycka det är jobbigt, och ge dem än puss, istället för att skälla på dem och skicka dem till rummet som många gör... för man tycker ju att det är fel vad barnet gör. Hade ingen aning om detta sättet själv förrän jag läste om det.



Vet att du är en underbart bra mamma och vill inte alls lägga mig i hur du gör. Men vissa saker vet man kanske inte. Så nu har jag sagt vad jag har läst och så kan du göra som du vill :) Jag har ingen aning om hur det är att ha två barn så jag försöker inte komma med tips... ville bara berätta.



Hoppas dagis blir kanon för Vincent! :D Puss!

22:33:49 / 2010-10-27



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!