Vincent Vill du sova i ditt rum?




Som ni säkert vet har Vincent delat säng med oss nästan hela sitt liv. Det är ingenting som stört mig fram tills nu, han rör på sig galet mycket i sömnen. Man får en och annan spark i huvet om nätterna och vaknar oftast av att han ligger med huvet på Robban och fötterna på mig eller viseverse. Men när han inte snor hela sängen är det ju så fruktansvärt mysigt också.

Jag vill sova med honom, kunna pussa på honom och krama om honom när han sover. MEN Igår testade jag bara att fråga honom om han ville sova i sitt rum i sin egna säng. Vad gör lillkillen? Jo han springer in greppar en bok och lägger sig i sin säng. Vi läste saga och sedan somnade han utan problem. Frågade R flera gånger om vi skulle lyfta över honom. Jag skulle känna mig så dum ifall han vaknade rädd mitt i natten och grät. Låg inne i sängen och tittade på 24timmar bara för att dra ut på tiden ifall han skulle vakna.

Han vaknade klockan 06.00 imorse, hade precis ammat Nova så jag hade inte riktigt somnat om igen. Han gnällde väl lite bara och traskade upp mot vårat rum. När han såg mig och att jag hade flskan i handen sprang han in till sin säng igen. Han skulle minsann äta en skvätt välling och somna om där igen. Vi somnade tillsammans och jag vaknade när robban gick vid sjutiden. Då gick jag in till nova igen och fortsatte sova. Vincent vaknade straxt efter mig, vid niotiden ungefär. Då kom han upp jätteglad med en bok i handen. MAMMAS DUKTIGA KILLE! Frågade även nu på morgonen om han vill sova i sin säng inatt igen och då sprang han och la sig och krama kudden. Sötunge!


Kommentarer

Emilie- Mamma till Liam

åhhh så duktig han är. =)

Sitter och trycker in mitt huvud i datorn för att kunna se lite bättre (trodde jag) om det är en likadan säng vincent har som Liam har...

16:55:30 / 2010-11-19 - http://grese.blogg.se/

My

va gulligt! han e ju jätte duktig

20:51:08 / 2010-11-19 - http://mys.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!