Våran spanien resa!

Jag har verkligen inte orkat blogga om resan, som ni säkert sett har det mest blivit lite bilder. Tänkte berätta lite hur allt gått och hur vi har haft det.

Resan: Vi kom fram till Spanien runt klockan åtta på kvällen. Då mötte vi upp Robbans syster (Helene) och det blev en sen middag. Vi var trötta efter flygresan och det blev sängen när vi kom hem från resturangen. Bredvid resturangen fanns det en bar, där sjöng en tant karoke. Dansgolvet var tomt tills vincent sprang in och ställde sig mitt i och diggade. Underbara unge.

Dagen där på fyllde Vincents farmor 50år, Jag, R, Helene och Vincent tog en promenad till vårat supermarket. Där inhandlades allt man kan önska till frukost. En riktigt bra start på dagen..



Vädret under dagen var lite sisådär, efter lite häng vid poolen så åkte vi ner till stranden för att äta lunch. Sedan åkte vi hem och duschade allihopa. På kvällen blev det områdets finaste resturang som hade otroligt god mat. Vincent somnade precis innan vi gick in och sov under hela middagen fram till att de satte på Happy birthday på hög volym i lokalen. Det öppnades massa fina paket och åts fina efterätter, Vincent vaknade lagom till godsakerna. Så man kan säga att han vaknade upp på bra humör.

När vi vaknade upp på fredagen var det mulet och vid lunch kom det lite regn. Vi tog en tur in till stan och shoppade lite. R som var rätt irro över att åka iväg med fyra tjejer var den som shoppade mest. Det klarnade upp lite och vi åkte till stranden igen. Käkade lite och vincent fick en glass. Sedan gick vi ner med honom till stranden där han fick springa omkring.



Lördagen, Söndagen & Måndagen var det strålande sol och dagarna spenderades vid poolen och på kvällarna gick vi ut och åt. Tog en liten sväng på lördagen och Robbans mormor och hennes man bjöd på lunch på en italiensk resturang innan de skulle åka hem tidigt söndag morgon. På söndag kväll åkte Helene hem och på måndagen städade vi iordning och solade så mycket vi hann. Lägenheten vi lånade var jättefin och lyxig. Vi hade hela nedervåningen för oss själva med stort tvrum. Så summa kardemunna så har vi bott bra, ätit gott och njutit av solen!





FLYGRESAN: Jag hade verkligen ställt in mig på att den skulle bli så jäkla jobbig. Vincent är en lite hyperaktiv unge, han kan inte sitta still när vi tar tåget i tio minuter om han inte sitter i vagnen. Han vill ner och springa omkring och blir arg när han inte får som han vill. Hade verkligen förberett mig på att det skulle bli riktigt jobbigt och hoppades på en timmes sömn för hans del iallafall. Planet gick klockan halv fyra så jag såg till att vi gick upp klockan sju på morgonen. Då kunde han vila mellan klockan 9.30-10.00 därefter höll jag honom vaken fram till klockan 15.30 då planet skulle gå. Det gjorde att han somnade straxt efter starten och han sov...å sov..å sooov! Jag satt i chock och väntade på att han skulle vakna men det hände inte förns efter 3 timmar. Så han sov alltså tre av fyra timmar.

På hemvägen gick flyget klockan 19.50 på kvällen. Jag höll då Vincent vaken efter sin vila mitt på dagen. Precis som vi brukar göra hemma då han ska sova mellan sju och åtta. Han fick sin nattvälling precis innan vi skulle gå på planet. Han somnade då direkt efter starten och vaknade när jag spännde fast honom för att vi skulle landa. Så allt gick VERKLIGEN över förväntan. Så skönt att han inte fick ont i öronen av att flyga som är rätt vanligt.

Efter att vi landat var han vaken en stund men somnade sedan om i bilen påvägen hem och somnade gott här hemma efter en flaska välling och sov till halv tio dagen efter!




Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!