Tack men NEJtack!

Pratade just med kommunen angående dagisplats, om jag tackar nej är min garantitid förbrukad. Då kan de inte säga när Vincent får plats. Kan vara om sex månader eller mer, garantitiden på fyra månader finns alltså inte kvar. Så jag antar att det bara är att vänta, augusti blir det i alla fall inte som det ser ut nu. På så sätt är det tur att jag ändå ska vara hemma i väntan på den lilla. Hade bara varit skönt att få koppla av och förbereda sig inför förlossning och vad som komma skall ett litet tag innan. Men nu är det som det är, jag tänker inte sätta mitt barn på ett dagis som jag inte känner mig bekväm med. Aldrig i livet, då är jag hellre hemma med två små på heltid!

Tycker dock lite synd om Vincent eftersom han ÄLSKAR att leka med andra barn. Han är nog ett typiskt dagisbarn, men jag får fortsätta aktivera honom genom öppna förskolor så länge..

Jaha.. dags att städa typ..jag som är på SÅ bra humör :p


Kommentarer

Finni - Elliotts morsa

Men gud vad dumt det där med dagiset! Jag har redan sökt nu så att han ska få en plats till 2011 då jag ska plugga!



Nä, jag skulle aldrig heller kunna låta honom skrika. Gör ju ont i mammahjärtat..



Kram

17:51:34 / 2010-05-28 - http://mammafinni.blogg.se/

My

Nä dagisplatsen e as viktig, ni måste trivas =)

00:33:01 / 2010-05-29 - http://mys.blogg.se/

Jenny - mamma till underbara Vilda

Så verkar det nästan vara för alla som vill ha dagis. Det går ju att skola in honom på ett dagis och sen omplacera, om jag inte förstått det fel. Det är många som gör så här. Min åsikt är att det antagligen inte är bra för barnet att inskolas på ett ställe och sedan, när det precis vant sig vid det stället, omplaceras till det dagiset som föräldrarna egentligen vill att barnet ska gå på. Men finns det ingen annan utväg, får man väl göra så. Jag förstår att du hellre har honom hemma!



Puss

17:54:53 / 2010-05-30 - http://denvildavilda.blogg.se/

Theres svarar

Jenny: Jo men precis, så är det här också. När jag pratade med en på kommunen så sa hon det att jag kan tacka ja och fortfarande stå i samma köplats till det dagis vi önskat. Men även om jag får det enormt kämpigt utan avlastning i början så tycker jag att det är ett bättre alternativ att ha honom hemma. Vill inte flytta runt honom i onödan, jag är ju inte tvungen till det..

21:33:13 / 2010-05-30 - http://mammalivet.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!