Back to Nestlè

(OBS. inlägget är riktat till småbarnsföräldrar, haha)

Under en månad testade jag att gå från Nestlè fullkornsvälling fr.8 månader till semper fr.1år. Mest för att storpacket 12 månader av Nestlè var slut. Vincent satte då i rutin att vakna och dricka en flaska varje natt, innan sov han oftast hela nätter utan käk. Förstod att det måste ha haft med vällingen att göra så denna månad bytte vi tillbaka. Åter igen tillbaka till Nestlè och sömn hela nätterna!

Tycker dessutom att Semper klumpar lättare.
Vad använder ni för välling? För och nackdelar?


Kommentarer

Jenny - mamma till underbara Vilda

Använder Semper mjölkfri välling plus den som du nyss slopat, mest eftersom Enagos mjölkfria slutat säljas i vår vanliga butik.



Jag brukar ta 5½ msk istället för 4½ på sempers och då fungerar det bra. Fast nu när du säger det så har ju Vilda börjat vakna kl halv sju istället för kl 8 sen vi bytte välling...



puss!

11:51:02 / 2010-05-04 - http://denvildavilda.blogg.se/

Milla

Hej hopp.. Får upp en förfrågan om lösenord, något man ska ha om vill kika in här?

Jo, vi använder sempers välling, men vår lilla kille (2 år) dricker bara välling på mornarna. Men vad bra att ni fått veta vad som gäller för er lille, så både ni och han slipper gå upp om nätterna :)

Ha det gott

12:04:45 / 2010-05-04 - http://bubblarunt.blogspot.com

Emilie- Mamma till Liam

Liam dricker sempers...jag tycker den är så len och fin, och den är lätt att blanda, blir inga klumpar. nu har jag inte provat nestles välling sen liam var kanske 2 månader gammal,(så jag ska inte säga för mycket) men då gillade jag inte den alls. kanske ska prova ge honom nestle nån kväll för att se om han sover längre än till 7.30 hihi

22:31:56 / 2010-05-04 - http://grese.blogg.se/

Michaela

Sempers välling för damen här borta! Smaken är som baken som dom säger, delad ;D Men jag gillar Sempers välling. Klumpar inte, lätt och blanda och smidig och stort plus att ungen vill ha den. Vad mer kan man begära ^^

21:59:57 / 2010-05-05 - http://carlssonmichaela.blogspot.com



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!