Middagsbjudning

Jag har redan brutit min nya "läggdags kl.22" regel. Om jag ska vara ärlig åt vi väl klart våran middag då ungefär. Det blir oftast så när gästerna kommer lite halvsent och man ska slå på stort. Idag fick vi besök av finaste becka och med sig hade hon sin paps. Vi ville ju ha hit henne men hon hade annat planerat, så då rörde vi om lite i grytan och bjöd med honom på middag också. På dagens meny stod det: Langos till förätt, mastigt men så gott. Till huvudrätt blev det grillspett med bakad potatis Alà Robban och svampsås även den Robban specialo. Vad vore livet utan kids och god mat? Inget för mig i alla fall. Till efterätt blev det en fet godispåse som gick laget runt tills den var tom. Å nu sitter man här och känner sig gravid i nionde månaden, så jäkla uppsvälld. Ska snart diska i ordning nappflaskan i fall att Vincent skulle vakna och vilja äta. Borsta gaddarna och krypa ner i sängen. Sex and the city började precis, ska nog se de två avsnitten. Sedan är klockan tolv och jag måste sova, igår blev den halv två.. inte ok!


Btw. Eftersom R var hemma idag så åkte vi iväg och köpte utemöbler. Blev absolut inte det vi tänkt oss, bordet visade sig vara så rangligt. Men vi kom inte tomhänta hem utan fick med oss fyra par andra stolar och det tillhörande bordet ska hämtas på torsdag senast fredag. Men stolarna står och gör sig ganska snygga till det runt omkring, Matchar med grillen, parasollet och fönsterbläcken. Verkar som att vi valt rätt i alla fall! Passade även på att  hämta upp Chloes paket som låg och väntade på ett lager. Skulle ha tagit en långpromenad dit och det var jävligt tur att det inte blev av. Vägen jag tänkt gå var inhägnad och jag hade aldrig hittat andra sidan industriområdet och långt var det. När vi kom hem satte jag ut stolarna och sedan åkte vi till Willys för att handla hem lite gott. Väl hemma igen kom vincents farmor och tog honom ut i parken, då var det bara att förbereda all mat.


Imorgon ska vi till tippen och slänga lite skit. Blir kanske en sväng till bergshamra för att hälsa på mormor och morfar i deras kolonilstuga. Drar med Becka dit eftersom hon bor precis i närheten. Det blir nog en bra dag det med!

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!