Hur länge bör en abort vara tillgänglig..

Läste precis om väldigt sena aborter. Jag blir så ledsen, upprörd, chockad och fundersam. Varför låter man det gå så långt när det handlar om ett levande litet barn? Ett barn som utvecklas för varje dag som går och gör sig redo för livet?.. Jag har svårt att förstå. Jag är blir ledsen och tycker synd om de som tagit detta beslut, för det är någonting jag aldrig skulle klara av. Men också upprörd och fundersam, föda ut ett barn och låta det dö..det känns bara så hemskt. Jag vill hoppas på att barnet inte var friskt och att det var av den anledningen, då kan jag förstå.  

Jag vill inte trampa någon på tårna. Vi alla tänker olika kring saker och ting!


Kommentarer

Anna

Ja det är hemskt.. Och jag har hört att i vissa kulturer gör kvinnorna ibland abort då de får reda på att det är en tjej. Hur kan man ta bort sitt barn när man vet vad det är för en liten individ där inne, och med egna ögon sett det??

Å andra sidan kanske kvinnor i de fallen inte har något val, kan ju va någon annan som tvingar dom till det.

USCH =(

08:11:05 / 2010-06-04



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!