helvettesnatt

Glad midsommar.
Trodde at detta skulle bli den värsta dagen i mitt liv. Jag tänkte nog allt som är möjligt i natt när R inte kom hem. Klockan blev 24..01..02..03 och fortfarande en mobil som var avstängd och inga nycklar i låset. Krockat? Rånad? Dödad? Drunknat? Sjukhus? osv osv.. Trodde att polisen skulle komma och knacka på och ge mig beskedet. Kollade aftonbladet hela tiden för uppdateringar. Jag grät mig till sömn av alla de hemska tankarna. Skulle han komma hem "bevarad" skulle jag bli sur och om inte skulle hela min värld rasa samman. Jag somnade gråtandes av oro straxt efter tretiden. Vaknar på stört när jag hör nycklarna i låset, det var en lättnad. Springer upp och frågar vart fan han har varit. Han och hans kollega hade fått stop på båtmotorn ute i skärgården igår kväll. De fick ta sig in till en ö och försöka hitta en lösning, men mobilen mobilen hade dött och kollegan hade inga pengar på kontantkortet. R gjorde upp en eld för att värma sig och kollegan försökte få igång motorn TILLSLUT startar den och dom kan ta sig tillbaka igen.

Jag visste inte ens att de var ute och åkte båt,pratade med R vid lunch sista gången.

Nu ska jag börj köka lite potatis och göra egen potatissallad och fixa lite inför dagen. Härligt att det blir fint väder!


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!