Dagis trubbel igen..Håll tummarna nu....

Idag droppade ännu ett brev från kommunen in i brevinkastet. Jag hoppades så på att det skulle stå att vi kommit in på förskolan vi vill ha. MEN det stod att Vincent hade kommit in på vårat förstahandsval, vilket förvisso är bra..(eftersom de endast tar in 4 barn = bra köplats) om det fortfarande hade varit det vi ville ha. Tyckte därför att det var konstigt att vi inte fått erbjudande på vårat andrahandsval som tar in betydligt fler barn. Så jag ringde upp och pratade med kommunen. De sa att tackar jag nej till mitt förstahandsval tas mitt andrahandsval bort automatiskt eftersom jag blivit erbjuden förstahandsvalet. MEN sa då att jag faktiskt ringt upp tidigare för att ta bort förstahandsvalet men att personen jag pratat med sa att det inte spelade någon roll eftersom jag alltid kan tacka nej. Kvinnan jag pratade med tog kontakt med handledaren, men hon skulle precis in i möte. Jag skulle bli uppringd imorgon och prata mer och få lite klartecken. Handledaren hade tydligen sagt till henne att de kunde ställa mig först i kön till min önskade förskola, men att den var full just nu och förmodligen till inskolningen i augusti. Men om det går som det ska så känns det iaf tryggt att stå på första plats in!

Jag kanske låter lite väl kräsen, men tror att jag skrivit det förut. Vårat förstahandsval hade varit jättebra om vi inte väntat ett till barn. Jag har varit där och hälsat på och hoppades på att få det innan jag blev gravid. MEN i våran kommun får man bara ha barnen på dagis 15timmar i veckan. Jag tycker därför att det blir så dumt då Vincent ser sina kamrater leka i parken (Dagiset är max 10 meter bort) och jag måste "förbjuda" honom att vara med dom. Klart att jag kan gå ut till parken med honom och bebisen, men när det passar oss alla inte bara honom. Och då barnen på dagis går in så får inte Vincent följa med, det känns så taskigt. Det kan också bli jobbigt om det blir motsatt effekt, Vincent kanske bara vill hem så fort han ser oss och vi blir inlåsta och inte kan använda våran uteplats, bara för att slippa gråt och skrik efter mamma.

Så håll tummarna för att jag hamnar först i kön och får en plats! :D


Kommentarer

My

håller tummarna

18:51:43 / 2010-06-15 - http://mys.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!