Danderydssjukhus

Hela dagen har spenderats på Danderyds sjukhus. Hände en mycket läskig sak tidigt imorse med Sussies dotter som är hos dem medans pappa ligger på sjukhus. Så jag och R hämtade upp Sussie och körde till sjukhuset vid tio tiden. Jag, Sussie och barnen stannade kvar och var där hela dagen, Leon invigde syskonvagnen med Vincent..så sött. Som tur var kunde de åka hem tillsammans redan idag!

Obehaglig avdelning med en personal som bad oss gå till olika ställen hela tiden. I "fikarummet" städades det så där skulle vi inte sitta. Utan längst ner i korridoren där det skulle finnas plats. Där fanns en stol och en man på en säng och massa massa andra saker. Där kunde vi äta våran "frukost" eftersom Therese inte fick lämna avdelningen. Men då kommer en bår med ett lik (självklart med ett överdrag) så vi ska flytta oss lite och han står intill och ska ta hissen ner (personalhiss). Tack och lov hade vi inte köpt mat ännu... Och vilken tur att Therese inte behövde sova kvar.

Tog bussen hem tillsammans med Vincents farmor som tur var, annars hade han varit missnöjd efter en dag i vagnen. Men läkaren på vårdcentralen sa att jag skulle ha honom sittandes mestadels av tiden eftersom han haltar/haltade. Så jag slipper ha dåligt samvete för det. Och barnen har varit så duktiga idag, lugna och fina.

Nu är jag i alla fall hemma och Vincent är och leker hos sin farmor lite. Jag tänkte passa på att städa men hann inte så långt innan jag drabbades av världens hjärtklappning. Dammsög golvet och blev yr och hjärtat började slå så himla fort. Blev riktigt rädd och ringde upp mamma eftersom jag är helt ensam hemma. Läskigt med tanke på det som  hände imorse.

Kommentarer

Emilie

Vad var det som hände ?

Har du kollat upp dina hjärtklappningar ?

Jag drabbas också av hjärtklappningar med jämna mellanrum, doktorn sa till mig att det var stressrelaterat. de tog en massa blodprover och ekg test, men allt visade sig vara bra så för min del är det stress, men jag tycker du ska kolla upp det, det är en sak man ska ta på allvar.

kramar

ps. jag vill se vad du handlade till vincent, lite tips och ideer inför Liams höst/vinter handlande hihi

08:22:45 / 2010-08-27 - http://grese.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!