Mvc, underbart och upprörande

Sådär nu är jag hemkommen igen. Det gick bra och allt såg fint ut, hjärtslagen låg på 156 eller 157, minns inte riktigt Men så himla mysigt att få höra bebisen igen. SF måttet var nu 30cm, det var inte alls 29 sist utan 27, Så 3 cm har jag vuxit. Behövde inte ta stick i fingret den här gången, puh. Inte heller väga mig, fast det gjorde jag i förrgår ändå. Sist på Mvc (3v sedan) vägde jag 71,5 kilo och nu väger jag 72kilo, ökningen är mer än ok för mig (dock på olika vågar).

Måste åter igen skriva att min barnmorska är så himla bra. Jag trivs verkligen med henne till skillnad från kärringen jag hade under graviditeten med Vincent. Har tidigare uttryckt mig om att jag tycker att jag inte blev helt rätt behandlad där. Idag kom all min irritation mot henne igen. Bad min barnmorska om att få kurvan då jag väntade Vincent för att jag ville jämföra. Berättade då att jag inte velat be min tidigare barnmorska om det och att jag inte ens gått på efterkontrollen då Vincent var född. Min nuvarande undrade såklart varför och jag berättade att jag svarat på frågor angående alkoholbruk innan graviditet uppstod. Då barnmorskan jag hade vägrat släppa det och inse att jag verkligen INTE hade alkoholproblem och att jag absolut inte skulle dricka när jag var gravid. Sa också att jag inte förstår vad hon egentligen skrivit i min journal eftersom de på BB inte ville släppa hem mig på helgen "ifall att". (Jag kände mig så liten och missförstådd) Min barnmorska gick in och kollade på journalen Siv hade skrivit om mig och typ bara gapade. Hon sa att för det första så var det saker som man inte skriver i en journal. Om den gravida har personliga problem är det något man tar med personen i fråga. En kontakt man har mellan barnmorska och gravid emellan. Hon berättade att hon hade skrivit en hel del och jämförde med sin punkliga journal och OOOM det var skillnad på text. Jag fick självklart bestämma själv om jag ville ha journalen och läsa allting själv. Men jag valde att inte ta den och det tyckte inte heller min barnmorska att jag skulle göra. Hon tyckte att jag skulle fokusera på det som är nu och inte bli ledsen över graviditeten med Vincent. Hon gjorde klart för mig att hon inte bryr sig det minsta om det Siv skrev om mig. Hon känner till Siv sedan tidigare och och vet hur hon är.

Jag ska ta och läsa den där förbaskade journalen när jag känner att jag orkar med det. Blev upprörd över att ens prata om hur jag blev behandlad så att läsa känns inte rätt just nu. Jag orkar inte ligga och fundera över vad alla på bb trodde om mig och tänkte när jag låg där lycklig och nyförlöst. Blir bara ledsen när jag vet att jag gjorde allt för att mitt barn skulle må bra.

Kommentarer

My

Vad skönt att du har en bra barnmorska nu. Hon siv msåte ju vart en mardröm :(Förstår dig, taskigt av den dära siv alltså verkligen oproffsigt gjort.

15:08:39 / 2010-08-12 - http://mys.blogg.se/

farmor

BRY DIG INTE OM EN TOKIG BARNMORSKA ALLA VI VET ATT DU ÄR EN TOPPEN MAMMA OCH ATT VI ÄLSKAR DIG. ALLT DET MED BARNMORSKAN SOM VAR FÖR SNART 2 ÅR SEDAN MÅSTE DU GLÖMMA. KRAM FRÅN FARMOR.

18:23:55 / 2010-08-12



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!