Jag ska bli mamma..till TVÅ!

Nu har vi kommit ut ur garderoben efter femton fulla gravid veckor. Vilken betyder att jag nu är inne på vecka sexton. Hade egentligen tänkt vänta tills efter ultraljudet som är inbokat den 10e maj, men orkade inte hålla det hemligt längre. Så nu vet ni alla som kikar in i min blogg och säkert några till inom ett par dagar.

Jag är nästan bombsäker på att Vincent ska få en lillebror och det skulle vara så kul för honom. Jag mår identiskt med senast jag var gravid. Men vem vet jag kanske är en sån där lycklig jävel som mår bra oavsett kön. Men om jag går på hur jag mår och känslan som jag har så ÄR det en till pojke. En flicka skulle vara helt underbart, då har jag en av varje. Men det spelar ingen som helst roll. Som sagt det återstår att se den 10e maj, om vi ens tar reda på det..skulle vara så spännande att vänta tills förlossningen.

Jag försöker visa Vincent att det är en bebis i magen. Jag pekar på den och säger "beeeebis, Vincent det är en beeebis i magen" Då tar han sitt pekfinger och trycker in det i magen så hårt han kan. Han förstår ju inte vad jag menar, men det är ju alltid en början. Bebis för honom är ju min lillebror som är två månader, Så blir nog lätt förvirrande när jag börjar kalla magen för det också.



Tillsvidare så kallar vi den lilla där inne för "pyret"


Kommentarer

Emilie- Mamma till Liam

ja det kommer jag också tycka när det väl är färdigt...jäkla tid det tar bara...jag blir helt röd om fingrarna när jag trycker med kniven mot byrån och skrapar. men GÅR gör det =)

Så fin mage du har fått, jätte spännande.

17:25:49 / 2010-04-16 - http://grese.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!